بهترین پاوربانک سامسونگ
نوشته شده توسط : پاوربانک

پاوربانک برای موبایل / تلفن هوشمند
پاوربانک چیست؟

وقتی از خانه دور می شویم ، پس با یک مشکل بسیار شایع روبرو می شوم ، یعنی پشتیبان گیری از تلفن همراه. در هنگام سفر تهیه پشتیبان گیری منظم از برق بسیار مشکل است. اگر در حال مسافرت یا خارج از کشور هستید ، فرصتی برای شارژ دستگاه خود ندارید ، کافی است به پاوربانک خود وصل کنید و دوباره آن را شارژ کنید.

پاوربانک یک راه حل مناسب برای وسایل قابل حمل موبایل یا سایر لوازم الکترونیکی است که در هنگام خارج از خانه شارژ بدون آداپتور برق مصرف می کنید. Powerbank یک منبع تغذیه قابل حمل DC است تا از ابزارهای الکترونیکی شما بکاپ تهیه کند. برق در شارژ در شارژر ذخیره می شود و در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید ، در هر پاوربانک باتری یا ترکیبی از برخی باتری های ویژه کوچک (سلول) که برای تولید منبع تغذیه مورد استفاده قرار می گیرند ، برای تهیه موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی شارژ باتری . از درگاه USB برای ورودی برای شارژ و همچنین برای خروجی استفاده می شود. این مدار برای کنترل جریان برق جهت تأمین منبع تنظیم شده دارای مدار است.
خرید پاوربانک سامسونگ 5000
انواع مختلف پاور بانک در بازارهای آنلاین و محلی بسیار متفاوت است ، اما کیفیتی که من به آنها نیاز دارم را در اختیار ما قرار نمی دهد. وقتی محصولی از مارک تجاری را بدست می آوریم که بتوانیم به آن برند اعتماد کنیم ، کیفیت مناسب است اما این پاوربانک های مارک دار بسیار پر هزینه هستند.

پاوربانک مورد استفاده بیشتر از باتری لیتیوم یون - باتری لیتیوم یون دارای چگالی توان بسیار خوبی و همچنین ارزان قیمت است.

برخی از پاوربانکها از Li-Po استفاده کرده اند (باتری لیتیوم پلیمر) - Li-po بهتر از باتری لیتیوم یون است اما هزینه های تولید بالاتری دارد.
نحوه ساختن پاور بانک در خانه

وقتی فکر می کنیم پاوربانک بسازیم ، قبل از هر چیز به باتری نیاز داریم که برای شارژ بسیاری از زمانها مطابق با نیاز نیز شارژ می شود. نکته دوم حفظ ظرفیت برق (mah) است.

باتری قابل شارژ

تنظیم کننده ولتاژ

شارژر

سوکت USB

همچنین می توانید از هر باتری قدیمی از باتری لپ تاپ یا سایر موارد استفاده کنید ، اما این توانایی شارژ کافی را ندارد. در مدار تنظیم کننده برای این پاوربانک از تنظیم کننده 5v ic L78S05 استفاده می کنم ، این یک دستگاه معمولی LM7805CT نیست ، اما اندازه گیری آن را اندازه گیری می کنید و اندازه آن به اندازه ی 78 تنظیم کننده 78xx است. بنابراین پیشنهاد می کنم فقط از این یخ استفاده کنید. اما اگر از LM7805CT استفاده می کنید ، جریان خروجی بیش از 1 A نیست ، در این حالت باتری موبایل شما برای دریافت شارژ ساعت بیشتر طول می کشد.

L78S05 جریان حداکثر 2A را در خروجی با 5 ولت ارائه می دهد. L78S05 سه تنظیم کننده ولتاژ ثابت ترمینال است که می تواند جریان خروجی را بیش از 2A تحویل دهد.

 

در این مدار از مجموع 4 باتری استفاده شده است. برای افزایش ولتاژ ، دو باتری با اتصال سری به یکدیگر متصل شده اند. برای افزایش ولتاژ ، دو باتری دیگر نیز به صورت سری متصل هستند. همانطور که می دانیم در اتصال سری باتری تنها اختلاف پتانسیل (ولتاژ) افزایش یافته اما جریان یکسان است. بنابراین برای افزایش جریان هر دو (که به سری متصل هستند) اکنون باتری ها با اتصال موازی وصل می شوند.

اولین ترکیب باتری 2 سری 3.7 + 3.7 = 7.4v (جریان برابر با یک باتری)

ترکیب دوم باتری 2 سری نیز باعث می شود 3.7 + 3.7 = 7.4v (جریان برابر با یک باتری است)

اکنون هر دو خروجی 7.4 ولت به موازات متصل شده اند که 7.4 ولت تولید می کنند اما جریان فعلی با افزودن هر دو بازده برابر است با افزایش. این بدان معنی است که اکنون خروجی 7.7 ولت و ظرفیت فعلی دو برابر است (اگر هر باتری از 4000 mah باشد ، پس از آن قدرت خروجی کلی 4000 +4000 = 8000mah است). زیرا در ترکیب موازی ولتاژ باتری یکسان است اما جریان برابر است با اضافه کردن هر دو باتری.

نحوه ساخت مدار پاوربانک با باتری aa

نحوه ساخت مدار پاوربانک

معنی 5000mah ، 8000mah و غیره چیست

1 مه = 1 آه (آمپر در ساعت)

مثلا

اگر شما دارای پاوربانک 5000mah هستید ، در صورتی که دستگاه شما 5 A را مصرف کند ، 1 ساعت با جریان 5 آمپر بطور مداوم تأمین کنید.

اگر شما دارای پاوربانک 8000 mah هستید - این بدان معنی است که اگر دستگاه شما 8 A را مصرف کند ، به طور مداوم 8 جریان تا 1 ساعت را تأمین می کند.

لیست قطعات

باتری قابل شارژ 3.7v (حداقل در هر 2000mah) - 4

IC L78S05 (تنظیم کننده 5v 2A) -1

دیود-1N5408-1

خازن 0.33uf-1 (334) ، 0.1uf-1 (104)

اتصال کابل میکرو USB و کابل USB 2.0
خرید پاوربانک سامسونگ
این را به اشتراک بگذارید
فیس بوک
توییتر
واتس اپ
پست الکترونیک
پیوند کپی کنید
پینترست
لینکدین
اشتراک گذاری
برچسب ها:
diy potr bank kithow برای ساختن 10000 mah power bankhow برای ساختن پاور بانک به سادگی ساختن پاوربانک برای ساختن پاوربانک برای شارژ کردن موبایل برای ساختن پاوربانک با aa batteryhow برای ساختن پاوربانک با باتری قابل شارژ برای ساخت بانک قدرتمند در مدار بانک قدرت صفحه بانك diagampower bank diagrampower نمودار مدار بانک pdfpower پروژه بانك
درباره نویسنده
مدیر

سلام ، اسم من امان برهتی است ، من علاقه مند به ساخت و مطالعه نمودار الکترونیک و مدار هستم. من می خواهم دانش و ایده های خود را با افرادی که از آزمایش من و از منابع مختلف دریافت می کنم با دیگران به اشتراک بگذارم. من سعی می کنم تا حد ممکن هر جزئیات مدار را عمیقا با نتیجه آزمایش ارائه دهم. می توانید از طریق ایمیل با من تماس بگیرید - mail@circuitspedia.com
ناوبری ارسال کنید
مدار خاموش خودکار ولتاژ را خاموش کنید
شاخص سطح باتری 12 ولت با یخ LM3914
2 فکر در مورد "Powerbank خانگی با استفاده از Li-ion 3.7





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: